Zonnebloemolie injectie
DE oplossing voor bumperklevers: Spuit wat zonnebloemolie in de uitlaat en de Golfjes en Caddy's verdwijnen als sneeuw voor de zon. Sinds de uitlaatinjectie werkt heb ik niet zo'n hekel meer aan bumperklevers. Laat ze maar komen, ik heb er wel lol mee... ;-)
Het idee is simpel, een brandstoftank en -pomp, remleidingnippel op het uitlaatspruitstuk, stukje remleiding van spruitstuk naar de pomp en in het interieur een knopje om de pomp mee aan te zetten.
Het oorspronkelijke idee was om diesel te gebruiken, maar dat werkt iets te goed. Daarmee leg je in twee seconden tijd een witte deken over twee weghelften heen, eentje waar je niet meer doorheen kunt kijken. Daarnaast stinkt het verschikkelijk (en aangezien de Van van achteren niet 100% luchtdicht is...)!
Hieronder zie je de remleidingnippel op rechterpijp van de LCB gelast (let niet op de 'laskunsten', ik begon met een veel te laag amperage wat uiteindelijk tot dit gebak leidde).
Onderin het beeld zie je de remleiding met een grote boog voorbij komen. Dit is rechts van het blok (voor de kijker links). Het idee was dat omdat het uitlaatspruitstuk heel warm wordt een remleiding te gebruiken van 40 cm. Dat is 'lichtelijk' teveel. Na 10 cm is de leiding al handwarm...
Brandstoftankje wat ook wel gebruikt wordt in de modelvliegtuigbouw, rechts daarvan zit de zwarte brandstofpomp (geen zware pomp, maar bestandt tegen diesel en ook wat zwaarder dan een ruitensproeierpompje).
The red button! Als je daarop drukt en een paar seconden wacht (zonnebloemolie is dik en traag) dan begint de Van de roken... :-)
Een wazige foto bij een 'achtervolging' van de Van. Hopelijk komt er nog een keer een betere foto...
Hier een betere foto, genomen op de STV in 9 juni 2002 (met dank aan de Mini Seven Club Nederland voor de foto).