Rolkooi, fase 2
Fase 1 diende als voorbereiding op fase 2 (duh!), want dat zou bij m'n schoonouders plaatsvinden en de 4 meter lange gasvlambuis kon niet mee in de auto. En in een imperial hadden we even geen zin.
Tijdens de reis naar de Achterhoek is de Van door het veel hogere gewicht de eerder eens provisorisch gerepareerde achterveerbollen gezakt. Hele stukken hebben we zonder achtervering en ver omhoog gedraaide Hi-Lo's gereden. Weinig comfortabel en je moet rustig over stevige hobbels, maar het ging. Inmiddels zitten er weer goede veerbollen op de Van.
Deze dag heb ik me bezig gehouden met het buigen van de enkele stukken koudgetrokken buis die moesten worden gebogen en verder het op lengte maken van alles losse stukken. Het aan elkaar lassen van deze stukken heb ik weer thuis gedaan. Bij het lassen worden de buizen aan elkaar 'gepunt' in de auto en buiten de auto aan elkaar gelast.
Hieronder zie je de U die die bij de B-stijl moet komen. Ze bestaan uit 5 stukken, alle 5 minimaal iets gebogen. Zoals ik al zei, het lassen moet nog komen, maar daar heb ik geen foto's van. De buizen staan hier los in/op elkaar.
Hetzelfde, maar dan voor de C-stijl. Deze komt schuin voorover hangend in de auto, evenwijdig aan de achterkant van de Van.
En alhier de A-stijl. Duidelijk te zien zijn de stukken van het dak naar net onder het dashboard, die zijn uit gasvlambuis gebogen.
Einde fase 2. Ga verder naar fase 3!