Rolkooi, fase 4
In fase vier is het stuk van de B-stijl naar de C-stijl gemonteerd, de verbindingsbuizen op maat gemaakt en de overgangsstukjes op geslepen. Inclusief de vloerversteviging bij de C-stijl en het punt waarop de 4-punts Sabelts vastemaakt gaan worden.
Dit is de U-vormige buis die bij de C-stijl komt. Ze loopt parallel met de achterdeuren, echter een 20 cm naar boven om de tankschacht en het deurmechanisme bovenaan de deurtjes ruimte te geven. Bevestiging op de vloer is vlak achter de wielkast, in de buurt van de dwarse verstevigingsbalk.
Gemonteerd, inclusief bevestigde Sabelt. Let op de karabiner uit de klimsport. Het is nu erg makkelijk om de gordel van achteren los te maken, toch sterk genoeg om grote krachten bij een botsing te weerstaan (max. 27 kN trekkracht!!!).
Linker montagepunt van de gordel, dit keer een extra stevige manier van vastmaken, misschien nodig voor de APK? Boven zie je het overgangsbuisje vastgelast aan de U-vorm.
Laswerk aan de B-stijl. Nog niet bovenlangs gelast, dat komt later.
Nog een keer de las bij de C-stijl, linkerkant, tegen het dak.
Linkerpoot van de C-stijl. Goed te zien zijn de twee gaten vlak achter de wielkast die niet zijn gebruikt. Daar kom je namelijk in de dwarsbalk uit en kun je de moertjes niet meer vastmaken. :-(
Een mooi gezicht van achteruit langs de drie U-vormen...
Van buiten af gezien, mooi te zien zijn de gordelpunten. Hier voorlangs komt nog schuin de versteviging van onderaan de C-stijl naar bovenaan de B-stijl.
Einde fase 4. Ga verder naar fase 5!